nuffnang ads

Thursday, July 17, 2014

Manusia Pemalas

Ye.Aku memang pemalas.Aku akui 100.01% aku nie pemalas.Aku perempuan pemalas.
Aku pemalas tetapi mak aku tak pernah bising bagitau aku nie pemalas sejak aku baby lagi.Gene pemalas nie agaknya aku dapat masa zigot lagi kot.Aku memang pemalas.Nak update blog pun aku malas.Dalam ramai-ramai manusia kat rumah nie aku la yang pemalas.Pemalas betul la aku nie.
Aku harap la suatu hari nanti ada la hantu rajin merasuk aku supaya aku rajin.....Terima mak yang tak pernah berleter tengok aku selalu tidur.Terima kasih Bulat kerana selalu memahami aku.Kau sanggup berlapar tunggu tuan kau bangun tidur.Terima kasih akak dan adik yang selalu tak buat bising masa aku tidur.Terima kasih semua.

Masa cuti nie la kemalasan tahap dewa.Disebabkan malas nie la wujudnya pelbagai penyelesaian kepada perkataan malas.Ramai lagi malas cam aku tapi berjaya la.Contohnya:






Alexander Graham Bell sebenarnya dia malas menyampaikan suatu pesan dia harus ngirim surat.maka dari itu dia membuat telefon pertama.

Henry Ford sebenarnya malas mengayuh basikal pergi ke suatu tempat.Dengan itu,dia membuat kereta pertama di dunia yang siap mengantarnya kemana saja tanpa berjalan kaki.

Robert Kiyosaki sebenarnya malas pergi dan belajar di sekolah.Oleh itu, dia membuat buku untuk dijadikan bahan bacaan dirinya sendiri sendiri sehingga berjaya(kalau aku malas pergi sekolah mak aku bagi rotan.Keliling rumah aku lari takut kena rotan).

Otis sebenernya malas hendak menaiki anak tangga setiap kali mahu ke tingkat tertinggi suatu gedung.maka dari itu dia membuat lift yang boleh membuatnya tetap santai untuk ke tingkat tertinggi.

Wright bersaudara malas harus menghabiskan waktu berhari-hari pergi ke tempat yang jauh. maka dari itu dia membuat pesawat terbang yang boleh menghantarnya ke tempat jauh dalam sekejap.



Donald Trump merasa malas jika dia mahu membeli sesuatu dia harus kerja keras untuk mendapatkan wang.Jadi, dia membuat kerajaan bisnes dimana wang bekerja untuknya.

wooowwww!!!!  Ramai yang berjaya adalah orang yang malas!!! Tanpa kita sedari juga... teknologi yang sekarang berkembang semakin membuat manusia menjadi pemalas. memang kalo bahasa inteleknya sih "teknologi membuat semua jadi mudah"... hahaha... Padahal yang sesungguhnya adalah "teknologi semakin mendorong kita ke puncak kemalasan"

p/s:Orang zaman dulu malas diaorang dari sudut positif je.Terciptanya teknologi membuat manusia makin malas.Oh malas.Aku harap la nanti malas aku nie akan membuat aku sukses masa depan nanti.

No comments:

Post a Comment