nuffnang ads

Saturday, July 5, 2014

Jom Main Celup-celup

Kalau je keluar dari rumah aku suka je cari menu makanan celup-celup tepung nie.Tambah-tambah kalau dekat Terengganu aku suka la makan maknan celup-celp nie.Semua nak di celup tepung.Daripada ayam,ikan, sampai la ke sayur semuanya di celup[ tepung seenaknya.Keenakkannya sampai menjilat jari.yummy.

1-Udang celup tepung
Kalau dekat Terengganu makan udang nie sambil menghadap pantai dengar deruan ombak.Layan perasaan.best

2-Ketam celup tepung
Ketam celup tepung nie mahal sikit kadang-kadang mencecah 1ekor RM5.Tapi berbaloi.Besar dan banyak isi.
 3-Ayam celup tepung
Ayam celup tepung memang dah biasa kita makan kat rumah,kepsi dan kat mana-mana pun.Aku selalu mengidam ayam celup tepung.
 4-Cili celup tepung
Rasailah kelazatan cili celup tepung.Sedap.Tak pedas pun guna cili nie.
 5-Ikan celup tepung
Ikang celup tepung memang sinonim kat Terengganu.Selalunya nie lah menu yang sering dihidangkan di Dewan Selera aku dulu.Makan ikang celup tepung dengan nasi.
 6-Ikan bilis celup tepung
Selalu je buat kat rumah.Rasa cam makan kerepek bilis.
 7-Kentang celup tepung
Kentang celup tepung selalu je buat kat rumah buat cheesy wedges.
 8-Kerang bambu celup tepung
aku makan kerang bambu celup tepung dekat dengan Tanjung Lumpur pahang.Best.
 9-Bayam celup tepung
Kerepek bayam.Sedap rangup sangat-sangat.
 10-Sotong/Sutun celup tepung(teringat cerita sutun dulu-dulu)
Menu nie paling berhantu.Selagi tak puas aku makan selagi tu aku makan.Selalu buat kat rumah sebab boleh makan seberapa banyak yang mungkin.

No comments:

Post a Comment