nuffnang ads

Monday, June 30, 2014

Praktikal!Praktikal

Sebagai student Uni tersangat la penting untuk semua pelajar menjalani latihan industri selama 3bulan ataupun 6bulan bergantung kepada kos masing-masing.Untuk kos aku 6bulan la.Memang susah sebenarnya nak apply industrial training placement nie.Tambah-tambah company besar.Ada sesi interview yang perlu kita hadapi seperti Phone interview.Antara company best yang tawarkan LI untuk aku :

 1)JOHNSON & JOHNSON MALAYSIA SDN. BHD,PJ
-elaun lumayan(RM800).Bahagian packaging.Willing to do OT.Kadang-kadang kerja hari Sabtu ye la 800 kan xkan la nak goyang kaki je.

 2)MPOB,Kajang
-elaun best gak.RM15/day.Ambil budak-budak pure chemical.Bahagian processing.

3)APM Plastics,Rawang
-elaun RM600+makan tengah hari free ^___^

4)Dutch Lady Malaysia,PJ
-elaun RM600.

5)Malaysian Sugar Manufacturing,KL
-elaun RM400

6)Petron Malaysia,Refinery P.D
-elaun paling banyak.

alhamdulillah.Aku bernasib baik kerana berpeluang untuk membuat LI di antara company yang paling aku minat dan bidang aku suka Oil & Gas.Kena bersungguh-sungguh la masa di interview tu.

aku apply banyak company.Ada la dalam 100.Semuanya aku apply yang ada elaun.Ye la 6bulan kan LI.Nak la gak merasa kerja yang bagi elaun.

Nasihat aku kat adik-adik Junior yang baru nak masuk Uni.Try la belajar bersungguh-sungguh at least dapatla pointer 2.5 ke atas.Sekarang nie terlampau budak-budak yang pandai.Masa Li nie la kita nak perform.

Aku pon dah dapat offer kerja.Alhamdulillah.Even pointer aku cukup makan je.Aku perform masa LI.Bye adios


No comments:

Post a Comment