nuffnang ads

Tuesday, June 10, 2014

Kuih muih Kelate

Kelaparan.Biasala kalau menjadi penghuni Kolej di UMP masalah utama yang dialami student adalah masalah makanan.Haish.Lupakan je la.Aku dah biasa berlapar sejak berjauhan dari rumah.Hari ni ..Aku teringin nak iklankan kuih muih tradisional Kelantan.

1)Akok
Speciality of Kelantan!We call it "akok".Sedap.
2)Lompat Tikam
Aku tak tau la kenapa ye LOmpat Tikam ?best makan masa tengah hari.




3)Cekmek
Breakfast dengan cek mek dah cukup kenyang.











































4)Kuih Haji Serban

Kuih yang femes kat Kelantan.Nie pon feveret aku.
5)Mekbat/Nekbat(depend pd sesetengah tempat di Kelantan nak panggil pe)
Bestnya bukak puasa makan mekbat.
6)Tepung pelita
Tepung Pelita pon sedap gak.
 7)Tepung bungkus
makan masa tengah panas memang terangkat habis.  


8)Lain-lain lagi.Terlampau banyak sangat kuih muih sedap.Maklumlah aku orang kelantan sejati kena campak kat mana(Pahang,Johor,Kelantan) pon masih sedar asa-usul diri sendiri.


No comments:

Post a Comment